Thursday, July 9, 2009

Csak a szépre emlékezem 6

Utah lélegzetelallítóan gyönyörű. Nem, nem csak a hegyek miatt, bár itt lehettünk tanúi annak a jelenségnek, hogy vörös homokos, sivatagos csúcsok váltották egymást fenyveses, hóval borított csúcsokkal. De Utah mégis a szakadékai miatt felejtehetetlen. Itt már kőkemény terepen haladtunk, végtelen mélység felett szerpentineken, hidakon, olyan életveszélyes kanyarok között navigáltunk, amiket vagy tizenöttel lehetett csak bevenni, de emelett még lejtettek is vagy emelkedtek. Megálltunk egy kis parkban, ahol természetes "hidakat" lehetett megnézni, ott túráztunk is egy kicsit és lementünk-lemásztunk egy szakadék aljába. Kijelölt túra ösvény volt, de néhány helyen komolyan nem értettük, hogy hogyan is képzelték, hogy mindenféle kapaszkodó vagy kötél nélkül ott embereknek kéne tudni közlekedni. De túléltük, és a kaland jó gyakorlat volt a tériszonyom leküzdésére. :) Ott láthattunk régi indián romokat is lent, a szakadék mélyén, ott, ahova mi már nem juthattunk le. Érdekes volt elképzelni, hogy hogyan is élhettek annak idején arrafelé az indiánok, a kanyonvidék mélyén, rejtekében. Mi a fenét ettek, például? A közlekedésről nem is szólva. Némi utazgatás után, egy Hite Marina nevű, szó szerint talán tíz lakókocsiból álló településnél keltünk át a Colorado folyón, a Glenn canyon alján. Itt tankoltunk is az egyetlen kúton egész útunk alatt, ahol nem digitális kijelző mutatta, hogy mennyit is tankoltunk, és itt vásároltunk úgy be, hogy a helyi "boltban" egy szó szerint nagy fagyasztókamrába kellett bemennem az eladóval kenyeret választani, ami utána órákon keresztül olvadt ki, és mire kiolvadt, cukorkristályok voltak benne, úgyhogy nem bírtuk megenni, olyan édes volt. Aztán később egy másik kis településen szálltunk meg ott, ami kicsit nagyobb volt, de egyébként roppant hangulatos, a "Parasite Eve" nevű régi PS1-es játékot juttatta eszembe, amiben nemzombidemajdnemolyasmi szörnyeket kellett irtani a Mojave sivatagban, Kaliforniában, egy kisvárosban. Olyan volt, csak hegyekkel. A következő napot is szinte teljesen csak a szakadékok, emelkedők, lejtők világában töltöttük, majd estére elértük Arizonát.
A vállalkozó kedvűeknek ajánlom, hogy csak írják be a google-ba, hogy "Utah", majd nyomjanak egy képkeresést, és ámuljanak. Ha valakinek csak egy helyet mutathatnék Amerikában, ami nem város, biztosan Utah kanyonvidéke lenne az.

Utah tájkép

Természetes "híd", Utah

Indián romok

Utah tájkép 2

1 comment:

1. hali,

en Key West-et es a korallzatonyokat mutatnam :)