Friday, August 21, 2009

Manatee



A manateek (tengeri tehenek) szuper aranyosak. Szelíd óriások, 2-3 méteres hosszal, 4-500 kilogrammos testsúllyal. Szigorúan növényevők, és szószerint a légynek sem tudnának ártani. Floridában mindenütt honosak, édesvízi forrásokon és folyókon keresztül az óceánig. Valaha népes számban nyüzsögtek mindenfelé, de mára már védett fajnak minősülnek. Számuk még így is évente egyre kevesebb, köszönhetően életterük további csökkenésének, valamint a hajócsavarok okozta végzetes baleseteknek. Én nagyon szeretem őket, és volt alkalmam mind a természetben és fogságban is látni őket. Roppant nyugodtak, békések, csak lebegnek, vagy lassan sodródnak tovább. Napjuk felét átalusszák, a többit eszegetéssel és úszkálással töltik. Olyanok, mint valami víz alatti, bölcs, zen mesterek. A spanyol hódítók eleinte úgy hitték, hogy vízi embernépség, magyarul sellők, panaszkodtak is, hogy nem olyan szépek, mint a legendákban. Természetesen emlősök, legközelebbi rokonaik meglepő módon: az elefántok. Bár ha a nyugodt, békés és bölcs életvitelt nézzük, a rokonság nem is meglepő.

3 comments:

  1. "volt alkalmam mind a természetben és fogságban is látni őket" :sárgul:
    jópofák. az elefántos infó komolyan meglepő.

    ReplyDelete
  2. Ha bolcsek lennenek, nem mennenek a motorcsonakok kozelebe. Szerintem inkabb a mammutokhoz hasonlitanak de azok mar ki is haltak :/

    ReplyDelete
  3. jujj, nagyon durva

    epp most neztem egy programozoi konferenciat japanbol es a manatee csemegenek szamit! nem is tudtam, hogy ott is vannak...

    ReplyDelete