Friday, October 30, 2009

Paranormal

A film, Paranormal activity 7.9 millió dollárt hozott be a hétvégén. Ez különösen nagy szó, hogyha hozzá vesszük hogy mindössze sovány tizenegy-ezer dollárból készítették, hét napos forgatással a rendező/megalkotó saját lakásán. Ezt nevezem én sikertörténetnek. A filmet lehet utálni, néhányan mondják, hogy nem is olyan félelmetes, vagy egyszerűen csak rossz, bár a USA Today három csillagot adott neki négyből, amit horrorflikkek általában nem szoktak megkapni. Én magam nem láttam még (tervezem), de számomra pont nem a horror része lesz az érdekes, hanem az hogy hogyan is rakták össze a produkciót semmi pénzből. Azt is említenem kell, hogy nagyon jól időzített ez a film megjelenésével számomra, hiszen magam is hasonló dologra készülök, mármint, hogy leforgatni egy filmet semmi pénzből. Szóval inspirációnak nagyon számít, már maga a reklámkampány is zseniális volt, adva, hogy csak az interneten hirdették egy youtube-os videóval, és facebookkal, és hasonlókkal. Ez volt valójában a második igazán döntő tényező abban, hogy végleg elhatározzam, tényleg megcsinálom azt a nyamvadt filmet. Az első az volt, amikor rájöttem, hogy nagy filmrendezők nem jártak iskolába (ezt egyszer már linkeltem, de itt van mégegyszer: Link ), és James Cameron szavai: "I think the most important thing if you're an aspiring film-maker is to get rid of the 'aspiring'... You shoot it, you put your name on it, you're a film-maker. Everything after that, you're just negotiating your budget." :) Ennyi. Csak csinálni kell. És még be is jöhet. A Paranormal activity-nek bejött, már nem csak a Blair-witch van mint példa. Persze, az én filmem nem ijesztgetős horror lesz, úgyhogy talán milliókra mégse számítsak, de ha már jó lesz, és megtalálja a helyét a világban, és esetleg még néhány kritikusnak is tetszik, én már boldog leszek. Már csak meg kell csinálni. Már gyűjtöm az erőt és az embereket hozzá.

1 comment: