Wednesday, June 17, 2009

A vihar

Tegnap este nagy vihar volt. Nem lenne említésre méltó, Floridában élek, de a tegnapi valahogy mégis más volt. Már lefekvés előtt, amikor kivittem a kutyát az udvarra láttam, hogy valami nagy készül északon. Pont a ház takarásában voltak a sötét fellegek, csak a villanásokra figyeltem fel, és távoli mennydörgésekre. Már akkor tudtam, hogy a vihar, mikor ideér majd valamikor éjjel, rendesen meg fogja ijeszteni szegény háziállatainkat. Jött is pár órával később és teljes dühvel őrjöngött. Láttam már vihart, nem is keveset, hirtelen lecsapó hamar tovaszállótól kezdve napokig tartó trópusi viharokon át, menekültem már hurrikánok elől másik államba, láttam már házat majdnem teljesen összeromboló, kidőlt óriási pálmafát, gyufaszálakként heverő törzseket erdőben, leszakított tetejű benzinkutat, embermagas hullámokat, de ettől a vihartól még én is megijedtem. Ugyanis mérges volt. Hihetetlenül mérges. Nem, nem hozott nagy szelet. Esőt, azt hozott, olyan erősen verte a tetőt, hogy azt hittem beszakad. De ilyen már volt. Ez nem volt új. Hanem a villámok. Szinte folyamatosan villámlott. De úgy, hogy az ég világos volt, csak néha sötétült el egy pillanatra. Éjjel. Érdekes. A mennydörgés is szinte folyamatos volt. Egyébként a villámok sem újak, szokott villámlani rendesen más, kevésbé mérges viharok alkalmával is; valahol még olvastam is régen, hogy Floridát inkább a villámok államának kéne nevezni a napfény állama helyett, hiszen itt több villám fodul elő, mint az összes többi államban együttvéve. Szép. De meg lehet szokni, és egy idő után már fel sem tűnik. Egészen tegnap estéig. Amikor egyszercsak felriadtam és az ablakon át ragyogó kék fény áradt be, mintha földönkívüliek jöttek volna, hogy elraboljanak. A folyamatos villámlás. Ilyet még komolyan nem éltem. De aztán mégis valahogy felülkerekedett rajtam az álmosság, és aludtam tovább, mondjuk azért kicsit zaklatottan. Állítólag Crescent Beachen még tornádó is volt. Nem tudom biztosan, de el tudom hinni. Néhány helyen jégeső. Ez benne volt a helyi hírekben.
Erős kontrasztként viszont: csodálatos, napsütéses reggelre ébredtem.

1 comment: